dimecres, 8 de febrer del 2012

"RETRATOS" DE PERE G. EJBY


Presentem avui la segona exposició de la nostra sala d’exposicions virtual. Sota el nom de Retratos Pere G. Ejby ens mostra una col·lecció de retrats en blanc i negre. Fa la introducció de l’exposició en Miquel Casals, expresident de la nostra agrupació.

Recordo que un dia li vaig demanar al Pere de fer una sessió de retrats d'estudi per aprendre una mica d'il·luminació i com es treballa amb les models. Vam quedar al local del Fotofilm, va venir una noia, va instal·lar els flaixos, i vam començar a disparar. M'anava donant consells i tot semblava facilíssim.
En arribar a casa i descarregar les fotos vaig veure el meu gran desastre. Tècnicament les fotos eren correctes però en cap cas no hi havia empatia amb la noia que fotografiava. Tot seguit mirava les fotos del Pere i noi!!! No sé com s'ho feia però hi havia connexió. Teòricament vam fer el mateix però ell aconseguia treure suc dels personatges. Des d'aquell dia valoro encara més el que fan aquests bojos pel retrat.
No li he preguntat mai però crec que no m'erro, que sessió rere sessió ha acumulat cents de retrats de persones, cadascun amb la seva pròpia forma de mostrar-se al món. Ens presenta el/la model davant un fons neutre on només destaca ell o ella, cercant sempre la complicitat amb el fotògraf.
Amb RETRATOS, ens ofereix una petita selecció del treball que va acumulant, tot ensenyant part de diversos treballs on podem veure des dels seus retrats més naturals als de vis còmica, els gòtics o part de la darrera sèrie TATOO, sempre amb una presentació acurada en blanc i negre.
Voldria agrair-te, una vegada més, la teva participació en cada un del nous projectes que emprenem des de l'AFA i dir-te que és un plaer gaudir de les teves fotos en aquesta porta que ens hem obert al món.
Pere G. EJBY, la meva més sincera enhorabona.

Miquel Casals Mc Auley


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada